donderdag

inspiratie en transpiratie



De gouden brug zomaar in het stadspark van Lokeren.

Een brug heeft een op- en een afrit. Daarmee vertel ik u niets nieuws. Omhoog op de oprit kost de wandelaar en fietser: wilskracht om omhoog te willen, kracht om de voeten te bewegen en moed om de onbekende hoogte te overwinnen. Nou ja, nog niets nieuws toch?

De afrit is de beloning: heerlijk om naar beneden te rennnen of te racen! De geleverde krachtsinpanning levert deze beloning op. Maar de afrit moet je wel naar beneden willen en de moed hebben het onbekende tegemoet te suizen. Nou ja, oude koek, zeg.

Het bijzondere aan deze gouden brug is niet het omhoog of naar beneden gaan, o nee. Het bijzondere is op de brug te zijn. Het bijzondere is het moment precies tussen omhoog en benee, het evenwichtspunt: het gouden moment.

Zo is het met motivatie: je moed, je wil en je inzet brengt je omhoog tot het gouden moment. Je houdt je adem in, je kijkt om je heen (met zowel je fysieke als je innerlijke oog) en je geniet. Dan ben je gemotiveerd. Zo'n momentum heb ik wel bij lezen, film, muziek, schilderijen, beelden, natuur, mensen kortom bij de kunst en cultuur van dit wonderschone en soms zo trieste leven. Zo'n momentum heb ik niet bij rss feed instellen, een account aanmaken, je google dashbord, reader, iphone up- of downloaden. Niks uploaden, ik wil omhoog naar de gouden brug en daar zijn in de balans, in evenwicht tussen up en down, tussen minder en meer.

Dat gouden moment wens ik u allen een heel jaar toe.

3 opmerkingen:

  1. Dank je wel André, voor je blog en voor je wens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je stuk raakt me. Dank je wel voor de woorden die ik niet kon vinden om dat gevoel, dat verlangen uit te drukken. Moed, rust, kracht, zelfvertrouwen en veel, heel veel mooie momenten gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat je dit jaar maar vaak op de brug mag zijn.

    BeantwoordenVerwijderen