maandag


A lot has been done, but I remain concerned about the huge gap to be bridged to reach our shared Education for All goal of reducing the number of illiterate people by 50% by 2015.

Dat zei Laurentien deze maand op de Unesco conferentie als 'Unesco Special Envoy on Literacy for Development' ofwel Speciaal Gezant Geletterdheid.
Maar daar was in het nieuws weinig plaats voor. Hoe stelt zei zich voor om de geltterdheid met de helft te laten toenemen? Zo:
I'd like to lay out a few thoughts on this.

By positioning learning and literacy as relevant to pretty much all challenges we face globally, regionally, nationally and locally: protecting the environment and health, alleviating poverty, ensuring financial stability, managing migration flows and living in peace.

Secondly, by approaching learning and literacy within the wider context of the literacy chain. All areas of learning are inextricably linked: from early childhood development to reading and writing for young people to adult learning and literate environments.

So, by making learning and literacy everyone's business, we will increase our chance of multiplying our impact.
Everyone's business ofwel ieders zaak maken.
Ach, waarom zegt een prinses dit nu wel en hoor ik dat verder zo weinig .

1 opmerking:

  1. Inderdaad prima adviezen, en ja, we zouden als bibliotheek een belangrijker rol moeten spelen bij het terugdringen van laaggeletterdheid.
    Wellicht lukt dat beter als we het probleem, zoals Laurentien zegt, wat meer in zijn samenhang te bekijken, maar het ook gezamenlijk met de betrokken instanties oppakken.
    Dat gaat blijkbaar niet vanzelf, merken we in de praktijk. Laten we maar eens kijken hoe we komend jaar dit thema in ieder geval binnen Bibliotheek Noordwest Veluwe wat meer tot een gezamenlijk thema kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen